Despre mine

Fotografia mea
Mangalia, Constanta, Romania
Sunt un simplu om căruia i s-a dat FAVOAREA să fie copilul lui Dumnezeu! Am fost creată ca să-I aduc Regelui Regilor laudele mele, să-I aduc închinarea mea. Sunt pusă deoparte să-I slujesc Domnului și e cea mai mare onoare pt mine să fiu un închinător al Său! Laudele Îi aparțin numai Lui!

miercuri, 16 iunie 2010

Lauda Halal


Am trecut prin foarte multe tulburări în ultimul timp, probleme care mi-au cam stins apetitul de a mai cânta cu bucurie, de a ridica mâini spre cer, de a-mi manifesta bucuria înaintea Domnului. Mi-am adus aminte de un pasaj din cartea lui John Maxwell, “Atitudinea Învingătorului”, în care spunea că un vultur închis între găini, va uita că este vultur…nu va mai şti să-şi folosească aripile să zboare. Noi avem caracteristicile vulturilor, datorită Numelui Domnului, ne înălţăm deasupra oricărei probleme, umblăm pe înălţimi! Dar vulturii, se retrag cateodata singuri între stânci si trec printr-un proces de înnoire.
A.W.Tozer a spus un lucru întelept, vizavi de atitudinea noastră la felul cum ne raportăm la verbul “a simţi”: Scopul lui Dumnezeu pentru care Şi-a trimis Fiul să moară, să învie şi să se înalţe la dreapta lui Dumnezeu Tatăl a fost de a ne restitui podoaba pierdută, podoaba închinării; Ca noi să ne întoarcem şi să învăţăm să facem lucrul pentru care am fost creaţi: să-L lăudăm pe Domnul în splendoarea sfinţeniei Lui.”
Lauda este o disciplină care implică iniţiativa noastră, indiferent de ce simţim. Îl lăudăm când simţim să facem asta(“Este vreunul bucuros? Să cânte cântări de laudă”-Iacov5:13), dar şi atunci când “nu ne simţim” în stare să o facem (Pentru ce te mâhneşti suflete şi gemi înlăuntrul meu? Nădăjduieşte în Dumnezeu, căci iaraşi Îl voi lăuda…”Ps.42:5).
Lauda adevărată nu este expresia sentimentelor noastre, ci este o datorie a noastră! Nu Îl lăudăm pe Domnul pentru că simţim să facem asta, ci pentru că El merită toată Lauda!
Indiferent de starea mea, am simţit nevoia să-mi exprim laudele la adresa lui Dumnezeu într-un mod exuberant, să-mi las bucuria să izbucnească liberă în afară. Lauda nu poate să fie tăcută, indiferent de opinia celor din jur. Lauda este zgomotoasă şi Biblia o exprimă în felul acesta.
“Bucuraţi-vă totdeauna în Domnul! Iarăşi zic: Bucuraţi-vă!”-Filipeni 4:4
Bucuria în Domnul este o poruncă! Cum ar arăta laudele noastre fără manifestarea bucuriei în ele? Bucuria nu vine din faptul că tu eşti cineva, sau că ai făcut ceva bun, chiar dacă şi acesta este un motiv de bucurie înaintea Domnului, bucuria vine din înţelegerea identităţii Lui, cine este Domnul pe care Îl lăudăm: Domn măreţ, Domn biruitor, Domnul oştirilor! Lui Dumnezeu Îi face plăcere închinarea noastră extravagantă şi laudele pline de bucurie ale poporului Său. Lui Îi place să-Şi vadă copiii bucuroşi şi va lucra pentru asta.
Azi, o să vorbim despre Lauda Halal, expresia bucuriei în Laudă.
Cuvântul “halal”, este un cuvânt ebraic care înseamnă a celebra, a fi foarte vesel. Este folosit şi astăzi în Israel, cu acelaşi sens şi înseamnă de fapt, a petrece. Când ne referim la Laudă, cuvântul “halal” îl centralizează pe Dumnezeu şi înseamnă exprimarea dragostei faţă de El, manifestată prin sărbătorire şi bucurie înaintea Lui.
“Intraţi cu laude pe porţile Lui, intraţi cu cântări în curţile Lui! Lăudaţi-L şi binecuvântaţi-I Numele!-Ps 100:4
Nu cred că Psalmistul spunea: “ aveţi grijă cum intraţi pe porţi, în linişte deplină, să nu cumva să-L deranjăm pe Domnul.” El îndemna la Lauda halal!
“Voi lăuda pe Domnul din toată inima mea, voi istorisi toate minunile Lui. (Când mă gândesc la acest verset, îmi vine să strig de bucurie…)
“Voi face din Tine bucuria şi veselia mea, voi cânta Numele Tău Prea Înalte.”-Ps.9:1,2.
“Neprihăniţilor, bucuraţi-vă în Domnul şi veseliţi-vă! Scoateţi strigăte de bucurie toţi cei cu inima fără prihană!”-Ps.32:1.
Cuvântul “aleluia”provine din cuvântul “halal” şi este un îndemn de a-L lăuda pe Dumnezeu, manifestându-ne bucuria liber.
Ca oameni, din cauza prejudecăţilor şi a învăţăturilor false, ne simţim de multe ori stânjeniţi în faţa acestui tip de manifestare a laudei halal, gândindu-ne la ce vor spune cei din jurul nostru. Dar mai bine să ne gândim la ce spune Domnul! La părerea Lui!
“După aceea am auzit un glas în cer ca un glas puternic de gloată multă, care zicea:”Aleluia! A Domnului, Dumnezeului nostru este mântuirea, slava, cinstea şi puterea!”
“Şi am auzit, ca un glas de gloată multă, ca vuietul unor ape multe, ca bubuitul unor tunete puternice, care zicea:”Aleluia! Domnul Dumnezeul nostru Cel Atotputernic, a început să împărăţească. Să ne bucură m şi să ne veselim şi să-I dăm slavă!”-Apocalipsa 19:1,6,7.
Contrar părerilor noastre, lui Dumnezeu Îi place zgomotul, Lauda halal! Lauda halal stânjeneşte din mai multe motive:
-Contravine tradiţiei noastre, am fost învăţaţi că orice manifestare deosebită sau mai zgomotoasă în biserică este de prost gust, spunându-se că biserica este locul unde trebuie să fii tăcut şi controlat.
-Din cauza imaginii false despre Dumnezeu. Ni-L imaginăm pe Dumnezeu ca un Împărat rău, ameninţător, care nu prea ne simpatizează apucăturile. E normal să fii îngrozit să-ţi aduci bucuria înaintea unui astfel de împărat.
-Din teama de extreme. Acest tip de Laudă, poate degenera foarte uşor în emoţionalism, punând accentul doar pe forma de manifestare, omiţând conţinutul, expresia dragostei la adresa lui Dumnezeu prin bucurie.
Lauda halal este o forma biblică de laudă şi Dumnezeu ne îndeamnă să Îl lăudăm astfel, bucurându-ne înaintea Lui. O întâlnim des în Biblie şi suntem avertizaţi să nu o respingem (povestea soţiei lui David, Mical, care l-a dispreţuit pe David pentru manifestarea lui de bucurie înaintea lui Dumnezeu). Lui Dumnezeu Îi place Lauda halal, Îi place când nu mai putem de bucurie din cauza Lui.
Lauda este poarta prin care intrăm în prezenţa lui Dumnezeu ca să ne închinăm înaintea Lui. Cu cât aduci înaintea Lui, Lauda ta liberă, plină de bucurie, Lauda ta halal, cu atât Închinarea ta va fi mai profundă. Dacă Lauda ta este superficială, şi Închinarea va fi superficială.
Când îţi exprimi înaintea Lui, Lauda ta halal, îi va urma o Închinare extravagantă, de un miros plăcut pentru nările lui Dumnezeu!
“Intraţi cu laude pe porţile Lui, intraţi cu cântări în curţile Lui! Lăudaţi-L şi binecuvântaţi-I Numele!-Ps 100:4.
Luminița Ciuciumiș
® Flacăra Închinării Media

2 comentarii:

  1. draga mea Luminita,te citesc cu atata bucurie,gandurile tale,trairile tale,pe care le impartasesti, cu atata sensibilitate,ma umplu de bucurie,ma apropie ,mai mult ,tot mai mult,de DOMNUL DOMNILOR,de CEL ce este sursa BUCURIEI noastre.Iti multumesc ,iti multumesc,Luminita,pentru ca Dumnezeu te foloseste,ca pe un "vas de mare pret",tu nu esti un simplu om tu ,Luminita esti "o PRINTESA" pentru ca esti fiica de REGE,EL,te-a imbracat in hainele albe ale NEPRIHANIRII,daruindu-ti,atat de multe daruri,facandu-te atat de SPECIALA,ti-a dat "O VOCE de AUR",si pentru ca stai in prezenta LUI,EL iti descopera "LUCRURI MARI".Te pretuiesc mult,Luminita esti tare draga sufletului meu,doresc atat de mult ,ca DUMNEZEU sa te aduca in BUCURESTI,sa canti,sa trezesti,la o noua viata,pe cei a caror bucurie a murit.Il rog pe DUMNEZEU,sa te aduca in BUCURESTI, cand va hotara EL,impreuna cu alti mari oameni care "ard" pentru EL intr-un MEGACONCERT,la SALA PALATULUI,sau pe cel mai mare stadion ,DOMNUL sa hotarasca ,cand si unde,va face posibil un asemenea grandios eveniment,menit sa trezeasca,sa aduca SPERANTA.Aceasta este viziunea mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara,

    In cautarea etimologiei cuvantului "halal" am ajuns la acest blog si doresc sa va intreb unde ati gasit informatia ca "halal" este de origine ebraica?

    Eu am gasit doar informatii referitoare la originea araba a cuvantului.

    Multumesc

    RăspundețiȘtergere